web pages

2005-11-22 Tue

Q | 2005-11-22 | Stockholms filmfestival

Filed under: fr.Q — Tags: — pl @ 23:59

Då var det dags igen då. I år som heltidsstuderande, med prio ett på studierna – vilket resulterar i knappt en film per dag.

Intressant hur mycket omdömet påverkas av ens förväntningar – tag t.ex. filmen “212” som jag inte hade några speciella förväntningar alls på, vilket resulterade i “en riktigt trevlig feel-good-film (typ) lämplig för t.ex. en ‘date'”. Hade jag haft just den meningen i bakhuvudet när jag köpte biljetten respektive såg filmen hade jag …väl iofs kanske inte ens sett den …oavsett troligen inte uppskattat den så pass som jag nu gjorde?


22/11: “Thumbsucker”+”Trilogy of clouds”
Lever vi i ett sjukt samhälle, eller är det så att allt går att bota på kemisk väg?
Förfilmen fanns inte med på listan över “åh, den filmen bara _måste_ jag se”, och finns inte med på den listan nu heller… fast jag har sett den…

20/11: “Corpse bride”
Om du _inte_ tycker om vare sig Tim Burton, Danny Elfman eller Tim Burtons film “Nightmare before Christmas” – då är den här filmen definitivt ingenting för dig.

19/11: “212”
Trevlig film om …egentligen ingenting särskilt – och antagligen just därför trevlig?

18/11: “Festival”+”Kitchen”
Engelskspråkig film som i mitt fall hade mått bra av textning av vissa avsnitt. ;-)
Trevlig förfilm, dock inget för djurälskare.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

