web pages

2006-04-08 Sat

Q | 2006-04-08

Filed under: fr.Q — pl @ 23:59

*jahaja* (Hade skrivit klart, och någonstans i “skicka”-processen försvann alltihop… )

 
Nåja.

 
Nu har pappsen blivit firad av oss syskon: “Saturday night fever – the musical” (syrrans val) och därefter middag hemma hos mig.

“Saturday night fever – the musical”:
Som jag sa’ till syskonen: Det var nog det mest heterosexuella jag varit med om på länge!
Fenomenet “sitta i salong med stora mängder dit-bussade människor” gjorde nog sitt till, men troligen bidrog damen som satt på raden framför starkt till just det intrycket – med en odör av läppstift och enorma mängder “tantparfym”…

Annars var nog uppröjningen av vardagsrummet “värst” / det jag oroat mig mest för – åtminstone innan jag började, sedan gick det nästan förvånansvärt raskt undan.

Pappa verkade nöjd och glad över att vi firade honom “i lugn och ro” – inget storstilat med mängder av gäster, eller ute på stimmig restaurang.

 
Var lite orolig i morse, över hur dagen skulle förlöpa. Kände mig “osynlig” vid två tillfällen på varandra, lite halvobehagligt…
[rant mode on]
Först på Konsum: Äldre kvinna som går in i mig (med sin handväska), då jag står helt still och köar till kassan (d.v.s. hon bör ha sett mig redan på långt håll). Hon får ett halvironiskt “ursäkta att jag står så att du går in i mig”, varpå hon urskuldar sig med att jag ju “har ryggsäck, och så’nt är så svårt att bedöma avstånd till”.
??? Brukar det inte vara den som har _ryggsäcken_ som mejar ner folk “för att de har svårt att bedöma avståndet”?
Se’n, som om det inte var nog (fast å andra sidan verkade jag få en förklaring till hennes beteende), stressar hon på i kassan: Jag betalar med kort, och när jag fått tillbaks plastkorten från kassörskan och tagit upp dem langar tanten upp _sitt_ Konsumkort och lägger (där man lägger korten). När jag så ska slå in min betalkod står hon mer eller mindre “i famnen” på mig, och jag får be henne att ursäkta mig så att jag kan komma åt…

Därefter när jag ska handla ett (1) frimärke på “Posten” (läs: skomakaren/kemtvätten): En man går in precis efter mig, så jag håller upp dörren för honom. Han tar inte emot dörren, utan går bara in. Han ställer sig vid kemtvättsdisken, medan jag går fram till postdisken (det är två olika). Kemtvättsbiträdet talar om att han hämtar ut avier vid postdisken, och att han ska ha skrivit under på avin, så han går och ställer sig bredvid mig istället. När biträdet sedan kommer undrar hon vem som är först, jag hintar om att det är jag, och mannen blir faktiskt lite märkbart putt!
Blir småarg över det hela, så innan jag går kan jag inte hålla mig från att nämna för honom att “i och med att jag höll upp dörren för dig så visste jag att jag var först in”… ja, det är smålöjligt, men jag tyckte inte att han skulle tro att han hade rätt (eller nå’t).
[rant mode off]

 
I övrigt är det enormt juste att ha ett vardagsrum som går att visa upp för päronen. :-)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

