web pages

2006-04-26 Wed

[13045] 2006-04-26on

Filed under: fr.LS — pl @ 00:51

Nyss hemkommen från konsert med “The Frank and Walters” (fr. Irland) på Stampen Källare…
…”Golaboxes” (fr. Sverige), som jag aldrig hört talas om, spelade innan.

Försökte skrapa ihop lite sällskap, men det var ingen som riktigt nappade på det…
…”har ju gått på konsert själv, förr”, tänkte jag, och gick ändå, vilket jag inte ångrar. :-)

Utannonserad tid var 20:00, jag pallrade mig hemifrån runt 20:30, och var där strax innan 21. Första bandet gick på 21:30, andra 22:30.

Golaboxes var …*hm* country-artat?
Inte riktigt mitt stuk. Säkert ok i sin genre, men… inte helt i min smak.

The Frank and Walters var bra! – har en minidisc (eller möjligtvis ett kassettband?) med en P3 Live-inspelning med dem. Det är allt jag hört med dem, vad jag vet.
De spelade alla de låtar jag ville att de skulle spela (inklusive “We are the Frank and Walters”! :-), så jag behövde inte känna mig som ett fån som gick på konsert med några jag inte hört nå’t _alls_ med… :-)

 
Minns hur jag “förr” (läs: under gymnasietiden) brukade gå på Tre Backar solokvist.
…i början känner man sig lite udda, merparten är där åtminstone två och två.
Så fort bandet kommit igång och spelar däremot, så …

 
Skönt att kunna komma hem från “krogen” utan att stinka cigarettrök!
…visserligen får man under där-vistelsen stå ut med att en del människor …luktar människa… ?

 
Sitter och lyssnar på The Frank and Walters’ “Souvenirs” nu …valde mellan att köpa en skiva med låtar jag hört förut (från P3 Live-inspelningen), eller att köpa en med helt okända. Det fick bli den okända.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

