web pages

2006-07-09 Sun

Q | 2006-07-09

Filed under: fr.Q — pl @ 23:59

2006-07-07fr

Jobbade 06:45-15:35.
Hade läst en blänkare i nå’n av “gratistidningarna”, att det fortfarande fanns “ett fåtal DM-biljetter” kvar.
Funderade på huruvida jag skulle gå eller inte, och kom efter mycket velande fram till att jag ju visst skulle gå – sällskap var det inte tid att ordna fram (åtminstone inte bland dem jag antog kunde tänkas vara intresserade), men “hellre gå ensam på konsert, än sitta hemma och gräma mig över att jag _kunde_ gått”. Köpte biljetterna över disk, på Konsum.

Hem. Det var tänkt att jag skulle ha tvättstuga, men den av- och ombokades till morgondagen.
Middagsätning.

Redan på tunnelbaneplattformen möts man av öronproppsförsäljare …bra, men för egen del har jag egna med mig.

Hittar min plats – “skymd”, står det på biljetten.
Det innebär att jag tre (eller så) rader nedanför mig har en stor stolpe, rakt fram.
Scenen är snett till vänster, och på intet sätt skymd av stolpen.

Sugarplum Fairy (från Borlänge) spelar. Ok.

Muse. “Tag ett gäng grabbar. Dessa vill spela hårdrock. Sångaren låter dock som (han i Radiohead).” Intressant kontrast. :-) Låter trevligt.

DM. I strålande väder. Sitter på skuggsidan.
Väldigt nöjd. :-D

Efterfest. 80’s, på Kolingsborg.
Funderar.
Jättetrött… “ska bara hem och lämna väskan”. Somnar, mitt i SMSande med kursare, som hälsar att efterfesten är flyttad.

 
2006-07-08lö

Naturhistoriska riksmuseet, med S och H -> fika på Babajan.

1h45′ Slick-kö.
När vi väl kommit in var det dock väldigt trevligt. (Det var “ok” att köa också, men “det finns roligare”… )

 
2006-07-09sö

Fika med J, gammal bekant som jag inte har umgåtts med på ett tag.

Vardagshandlade med S. Hennes planer blev ändrade (för många som inte kunde komma, av dem hon skulle träffa), så vi samäter middag, och ser hyr-DVD: “Saving Face”. :-D

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

