web pages

2006-07-16 Sun

Q | 2006-07-16

Filed under: fr.Q — pl @ 23:59

* …ramlar åter ner i P1-träsket – denna gång dock i web-upplaga, för att lyssna på ett missat Sommar-program*

 
Det var tänkt att gårdagsaftonen skulle bli en repris (nåja) på förra lördagen, men mitt sällskap från förra helgen fick förhinder, och ett annat tilltänkt sällskap likaså.

Valde mellan att sitta hemma och …läsa?, eller att gå dit själv “och hoppas på det bästa” – det fick bli det senare.

Vis av förra helgen siktade jag in mig på att vara där till 20:30, men kom dit till 20:45.
…insläppt vid 21:45.
(Kommer jag vid 20:15 borde jag m.a.o. bli insläppt vid 21?)

Lite ångest i kön – sällskapet bakom mig pratade om Spy Bar, och att “det är sista kvällen i Båstad” …och jag tänker i mitt stilla sinne att, “Ja men, åk dit då, istället!”.
Känner mig som “jahaja, det är jag som är zoo:t, och här är de straighta åskådarna”… *fördomsfullt, ja*

Två sällskap framför mig är det en tjej som verkar ha haft beslutsångest hemma, och därför fått med sig hela barskåpet i väskan …öl, vin – visst, men likörer? ;-/

Fördelen med att komma in så pass sent som vi kom in förra gången, var att folk redan vågat sig ut på dansgolvet.
När jag kom in den här gången, hade folk ännu inte riktigt vågat sig ut.
Efter ett tag kommer ett sällskap som genast går ut och dansar, och då vågar sig en ensam kille ut (med händerna rejält nedkörda i jeansfickorna) …honom ser jag senare fortsatt solodansa, med eller utan en öl i handen. Jag hoppas att han hade en trevlig kväll… för egen del föredrar jag att vara så pass nykter att jag uppfattar andra människor, och biter ihop och dansar ändå.

När kvällen är över har jag hittat två halvbekanta, dansat med och utan sällskap i omgångar, och överlag haft trevligt.

 
Varför i h-lvete ska jag vara så kass på subtila hintar för?

Anar att jag ev. blir raggad på, och att jag visar intresse därpå, men jag är inte helt säker – det kan precis lika gärna vara riktat mot någon i närheten…

…jag behöver nå’t i stil med “först dansar vi lite, se’n får jag en lapp med ‘Hej, jag raggar på dig, är det ok?’, varpå jag svarar ‘ja’ och så fortsätter vi, eller ‘nej’ och så är det inget mer med det”. Hur kul är det?

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

