web pages

2006-08-09 Wed

Q | 2006-08-09 | 13150

Filed under: fr.Q — Tags: — pl @ 23:59

longflag[Ja, det är mig du (vanligtvis) finner i andra änden av den fyra meter långa flaggpinnen… ]

 
Jahaja, då var årets upplaga av Stockholm|Pride överstånden.
Hade inte sökt semester, men köpte veckoband “ändå”. I slutändan blev det nog inte så dumt så, “trots” allt.

 
må 31/7-2006

Rivstartade på måndagen med banduthämtning på måndagen redan vid 11:30. Min plan att få ha bandet om ankeln spolierades (“det gick inte att få det så – du kan hämta PrideHouse-dagstämplar idag och imorgon, och från onsdag kan du hämta ut dagarmband borta vid parken”), efter lite funderande (“hur stor risk är det att jag blir trakasserad i mitt jobb?”) bet jag ihop och tog ett band runt armen istället.

Första föreläsningen 12:00-12:50: “Svenskhet – för vem?”, följt av andra 13:00-13:50: “Varför pratas det så sällan om att vara adopterad?”. Efter det hade jag inga speciella planer, så det blev lite blandad kompott.

 
ti 1/8-2006

Jobbade 06:45-15:35. Åkte hem, duschade, och gick till PrideHouse.
PrideHouse-kvällen avslutades av ett väldigt bra Pridehusscenenuppträdande med Josephine Wilson: “Being Me or Performing Myself”.

 
on 2/8-2006

Jobbar förmiddag.
PridePark öppnar. Går dit, lyssnar på invigningstalarna och ser lite invigningsgala innan jag går hem för morgondagens förmiddagsjobb.

 
to 3/8-2006

Går till PrideHouse efter jobbet, och lyssnar på några föredrag, därefter vidare till PridePark.
RFSLs Tjejfest på kvällen. Har trevligt, även om mina stackars knän mot slutet protesterar vilt mot mitt rörelsemönster. Upptäcker först vid hemgång trappan upp till ytterligare två dansgolv, men, men…

 
fr 4/8-2006

Går på specialvisningen av “Normen skaver – på jobbet är väl alla hetero …?” på Kulturhuset. Lite segt att ta sig upp till 11:30 efter gårdagen, men envis som jag är går det ändå.

Gör lite ärenden på sta’n efter det, men missar ändå att gå in i Gallerian och “kolla läget”.

Vidare till PrideHouse efter det. Lite föreläsning, ser filmerna “Skymd” och “K.A.P.A.”.

Funderar på om jag ska gå på “Sapfos Pridefest”, men stryker det.

H har sin avhandling färdigskriven, lite gemensam middagsätning för att fira detta. Hänger på PrideHouse-gården fram till dess. Pratar lite med E, medan vi väntar på ER. ER kommer flängandes (stress-stress) från PridePark, och vi åker till Hermans på Fjällgatan. Vi är lite drygt tio personer totalt, som tur är har D bokat bord och vi sitter utomhus i sommarvärmen, med en underbar utsikt över Stockholm.

 
lö 5/8-2006

Passar på att tvätta, innan jag i sällskap med S beger mig mot Humlegården för innan-paraden-picknick med bi-sektionen. I paraden går jag dock i Rs för-i-år-startade sektion “Stolta vänner & barn till heterosexuella”.

Enligt Polisens efterhandsuppskattningar går minst 30 000 personer i tåget, och en sisådär 350 000 tittar på.
Förhandsuppskattningarna hade tippat på en 14 000 – 15 000 i tåget, och 100 000 åskådare. Årets tåg är det största hittills.

Tillbringar kvällen i PridePark. Den ursprungliga planen var att köa in på Slick, men efter lite överslag kommer jag fram till att jag lika gärna kan vara kvar i parken med de andra (som också är lite möra efter dagen).

 
sö 6/8-2006

Sovmorgon.
Går mot PridePark runt 14:30.
För egen del får jag ut mer av en avslutningsdag i PridePark än ett “Rosa Lund”.

Pratar med en bekant volontär, och får reda på att det inte funnits ngn hotbild mot Pride i år. Skönt, speciellt med tanke på hur det gick för Pride i Riga…

Väl hemma tar jag av årets Stockholm|Pride-band.
Det gick mer smärtfritt än jag trodde att ha det på synligt på jobbet – i realiteten är det väl så, att antingen vet kunden vad det är för armband, eller så vet de inte och kommenterar heller inte.

 
må 7/8-2006

Åter på jobbet. Eftermiddagstjänst.
Väl hemma är planen att jag ska baka muffins, men jag “ska bara” läsa klart boken först. Muffinsbaket kommer igång strax innan 23, och avslutas strax efter 00…

 
ti 8/8-2006

Tar med muffins till jobbet.
Har fika hemma hos mig senare på kvällen, med närmsta familj och vänner inbjudna. Tyvärr kom jag först på morgonen på att jag ju kunde bjuda in till “kort-fika”, så vi blir inte så många som det hade varit kul om vi varit – å andra sidan blev det lagom som det var…

 
on 9/8-2006

Har bytt dag med Z, ledig idag istället för imorgon, jobbar tidigt imorgon, istället för sent idag.
Funderar på att födelsedagsfika hemma hos mormor, kan ju ta med mig tårta och fika. Ska ringa och kolla vad hon har för dagsplaner…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

