web pages

2006-08-16 Wed

Q | 2006-08-16 | 13157

Filed under: fr.Q — pl @ 23:59

borreliafingerOk. Nu har jag gjort det.

Gav upp i morse, när smärtan började bli lite väl outhärdlig.

Husläkar-drop-in, och därefter vidareskickad till röntgen.
Har fått uppföljningstid i september.
Ska testa att äta två Ibumetin/Ipren per dag, i en vecka.

Inte för att jag vet vad det skulle kunna tänkas vara “annars”, men jag hoppas ändå att det inte är det som det finns misstanke om.
(Tyvärr verkar mitt förslag om förslitning inte riktigt hållbart “bara i sig”… )

 
fr 11/8-2006

Inplanerat Parkteater efter jobbet. Jonas Gardell:s “Väckelsemöte”.
Planen var att gå med M&P, och S, och ev. även MS.
M hade ont i ryggen, så hon stannade hemma. P såg regntunga skyar, och höll M sällskap.
MS kunde inte, så det blev S och jag.

Planen var att komma dit till 17 (det började 19), fritt kunna välja sittplats och picknicka i lugn och ro.
Vi kom dit tio över fem, och …så fullsatt som där var, var det tur att vi inte blev fler.

Se’n picknickade vi, och väntade.
Tittade på de grå molnen, och väntade.
Tittade på folk som letade efter sina bekanta, och väntade.

…men se’n startade det.
“…och det var mer än värt pengarna!” ;-)

 
lö 12/8-2006

Kaotisk morgon.
Resten av jobb-da’n förflöt lugnt, dock.

Bjöd över S till mig, på kvällen. Långsnack över en (eller ett par) kopp(-ar) te.
Redde ut hur vi såg på saker och ting.
Tar umgängespaus i lite drygt en vecka.

 
ti 15/8-2006

Var hos mormor och lunchade. Hade med mig fika.
(“Om inte mormor kommer till tårtan, så får tårtan komma till mormor!”)
Hade ju tänkt åka över redan i förra veckan, men då var min moster och min kusin där, och med tanke på hur bra hon (inte) hör tänkte jag att det var bättre att jag besökte henne “på tu man hand” – även om det varit trevligt att träffa moster och kusin (men då hade jag ju inte åkt dit för mormors skull, utan för deras).

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

