web pages

2007-08-16 Thu

Q | 2007-08-16 | 13522

Filed under: fr.Q — pl @ 23:59

Men hallå?!

Har sett fram emot att få gå på Stockholms filmfestivals utomhusfilmvisningar, och vad händer?

Jag är sjuk.

…och det håller i sig.

Idag är min sjunde sjukdag.
Imorgon ska jag till tant (eller farbror, får se vad det blir) doktorn. Måste ju ha sjukintyg fr.o.m. åttonde sjukdagen.

Ok. Det är klart jag skulle kunna vara på jobbet.
Det ska väl egentligen ruggigt mycket till, för att man inte ska kunna jobba?

…men i ett jobb där det ingår att informera om, och sälja, saker kanske inte kunderna är helt förtjusta i att just deras säljmänniska *eh, jo, faktiskt – även vi på andra sidan disken är människor* är hostig, snörvlig, småfebrig och springer ifrån hela tiden…

 
Igår meddelade jag att jag kunde jobba fredag morgon.
Idag dementerade jag det, efter att ha ägnat kvällen och morgonen åt att försöka hosta upp det där som kliar i halsen…

 
Jag tror att mitt misstag var att gå ut. I söndags, måndags och i tisdags.
Missförstå mig rätt nu. Inte “gå ut” som i “festa”.
“Gå ut” som i “jag har ingen mat hemma, jag måste gå och handla”.

I söndags fanns det inget bröd på affär’n.
I måndags fanns det bröd.
I tisdags var jag så uttråkad av att gå hemma att jag gick och köpte en korsordstidning. Passade på att samla på mig alla gratistidningar i min väg, också.

Gratistidningskorsorden löste jag klart samma förmiddag. Korsordstidningen lär, som tur är, ta ett tag till.

 
Det hade fortfarande varit kul att ha sett “Burnt out punks” på Parkteatern i förra veckan.
Det var lagom till jag insjuknade…

…there is nooo mercy.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

