web pages

2007-08-17 Fri

Q | 2007-08-17 | 13523

Filed under: fr.Q — pl @ 23:59

Tjaa, vad ska man säga – jo, jag sover nog åtta timmar per dygn. Totalt.
Varav en tre-fyra timmar är förlagda till eftermiddagen.

Nej, det är inte lätt att sova när man hostar.

 
Var till tant doktorn idag (man behöver ju sjukintyg efter sjunde sjukdagen): akut bronkit lät diagnosen.
Fick recept på Cocillana-Etyfin (så jag får en chans att sova istället för hosta om nätterna), och är sjukskriven t.o.m. söndag nu.

Nästa gång jag ska jobba är på tisdag enligt schemat, så är jag inte bättre efter helgen ska jag ringa på måndag.

Är jag inte bättre efter helgen så vete sjutton … då kommer jag nog att klättra på väggarna…

 
Jag är m.a.o. inte förkyld egentligen, utan har luftrörskatarr.
Stämmer bra med att “förkylningen inte känts som den brukar” – mina förkylningar brukar börja med snuva, som sedan långsamt pressar sig upp i bihålorna och blockerar öron och “allt över näsan, i skallen”.
Den här gången började det ju med att jag blev riktigt ruggigt hes, tappade rösten, och sedan fortsatte att cirkulera kring halsbiten. Näsan har varit hyfsat skonad, och bihålorna mår ok.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

