web pages

2007-08-24 Fri

Q | 2007-08-24 | 13530

Filed under: fr.Q — pl @ 23:59

Vaknade strax efter 06. Gick upp och stängde av datorn (som stått på virusscan över natten, då det var det sista jag gjorde innan jag gick och la’ mig – orkade inte vara uppe längre utan den fick stå och idissla för sig själv).

Kom på att jag skulle maila jobbet, så: på med datorn igen, och koppla upp mig “innan 07”.

När jag se’n väl var uppe gick jag ut och hämtade “alla gratistidningarna” (Metro, Stockholm City och punktSE), som jag sedan läste till frukosten.

Se’n blev det en himla massa korsord som blev tvungna att lösas… och tiden gick …och det blev lunch …och jag sov lite …och det gick mer tid …och jag åt middag …

…och så passerade även denna dag utan att något egentligen hänt.

Ok, jag har köpt bröd?

Oh, and I forgot:-

Jag gjorde kladdkaka.
NoEgg.

Man bör ta i beaktande det faktum att då jag sist (för lite drygt två veckor sedan) gjorde kladdkaka enligt det recept jag nu nyttjade visserligen använde mig av hönsägg (enligt receptet), men även då använde jag mig av “riktig” choklad (istället för den blockchoklad receptet föreslår).
Den gången blev det en synnerligen kladdig kladdkaka.

Även denna gång blev det en synnerligen kladdig kladdkaka.

Mer markanta skillnader:
Kaksmeten smakade inte *ahem* “slajmigt hönsägg”. *hm, wonder why… *
Den blev extremt söt – kanske “absorberar” hönsägg sockret på ett annat sätt, då NoEgg ju inte riktigt på samma sätt kunde vispas “vitt och pösigt”?

Sammanfattningsvis är jag nöjd med resultatet. Jag tycker det är trevligt att ha ett alternativ till ägg, som i mitt fall innebär att jag kan baka mjuka kakor “närhelst andan faller på” utan att behöva bunkra “utifall att”-ägg i kylskåpet (d.v.s. hålla reda på när de går ut, etc.). Att produkten dessutom innebär att jag kan åstadkomma veganvänliga bakverk är en bonus.

Med tanke på att det kladdkakerecept jag följt de senaste två gångerna resulterar i goda, men lite väl ohanterligt kladdiga kladdkakor, har jag ändå funderat på att byta ut / modifiera receptet.
Vad jag kanske bör tänka på är att minska något på mängden socker… (men det skadar säkert inte, “ändå”)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

