web pages

2007-09-04 Tue

Q | 2007-09-03 | 13540

Filed under: fr.Q — pl @ 01:06

Jahaja.

Tillbaks till ruta ett.

 
Igårkväll:
Var över en sväng till kompis, som jag lovat kladdkaka till. Pratade lite, men gick snabbt över till skrivna meddelanden.
Det räckte, dock.
Senare på kvällen guckade halsen ihop, kändes det som.
Hade varit tyst i princip hela da’n …totalt prat: kanske max. en kvart?

 
Ringde, på telefontiden, till den doktor jag var hos förra gången. Hon var på kurs.
Ringde receptionen. Fick tid på eftermiddagen hos en annan.

Ska vara hemma veckan ut nu. (Om inte jobbet lyckas hitta nå’t “Kan utföra andra arbetsuppgifter som innebär röstvila om detta finns att tillgå”, vill säga… *tveksamt*)

Passade på att kolla upp höften (som jag haft problem med se’n mitten av april), “när jag ändå var där” (kom på det försent, d.v.s. på vägen hem, vid förra läkarbesöket).
Trochanterit – d.v.s. inflammation i höftkamsmuskelfästet (eller nå’t i den stilen). Ska äta antiinflammatoriskt, därefter uppsöka sjukgymnast.
Ytterst troligen orsakat av just det pedalanvändande jag misstänkte.

 
Var och “goodstore:ade mig, senare på kvällen, så nu har jag ostar, ravioli, jordnötssmör, korv och yoghurt. :-)
När jag betalade fick jag dessutom en bonuschokladkaka (“best before end:” idag …”men i alla fall!” :-).

 
Då är det bara disken och dammsugningen…
…men det finns det ju tid till.

2007-09-04 01.06

1 Comment »

  1. […] jag, och testar nu med lite “gammal, icke utgången” Diklofenak BMM Pharma 50 mg (från i höstas’ höftont). Nu har det snart gått en timme och jag tyckte nyss att värken lättat lite, men se’n fick […]

    Pingback by ont, och dygnsvänd « web pages — 2008-05-01 Thu @ 05:48


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

