web pages

2007-09-18 Tue

Q | 2007-09-18 | 13555

Filed under: fr.Q — pl @ 21:39

Vi är inte så många som “slåss” om tvättstugan i mitt hus, så normalt kan man gå ner en lördag-/söndag-eftermiddag och boka en tid som börjar fem minuter senare.

Har en bokad tid idag 20-22, och skrivit till “end. tvättm.” (vilket för mig, självklart, betyder “endast tvättmaskin”).

Ok, jag var sen till min tid.
Vad kan klockan ha varit när jag gick ner? 20:28?

När jag kommer ner är maskinen igång, med någons tvätt i.
42 minuter kvar (d.v.s. den är hyfsat nystartad).

I och med att det är så pass lätt att få tvättid (vi behöver normalt inte direkt slåss om dem… ) finns det ingen “policy” om att man får ta nå’ns tvättid, om maskinen inte är startad inom (1 timme? 30 minuter?).
…och med tanke på att maskinen (en 60°-tvätt) var igång när jag kom ner, så hade det knappast gått ens en halvtimme…

 
Snabbspolning av tvätten, och ut med den.

Uäh, personen har hällt i sköljmedel, och det facket har inte tömts…
Jag vill inte ha sköljmedel.
Jag vill ännu mindre ha någon annans sköljmedel.
För att inte tala om någon annans parfymerade sköljmedel…

 
Har försökt få ut så mycket som möjligt av sköljmedlet (medelst disktrasa). Kanske får jag köra maskinen “ett extra varv”…
(Lär knappast hinna klart med det, “innan 22″… )

 
*suck*

Här hade jag tänkt köra en helt vanlig 60°-tvätt efter jobbet, så att min lediga morgondag skulle bli en ledig morgondag utan nå’n tvättid inbokad…

Ok, sköljmedlet luktar …”ganska så ok” …i små portioner…
På Någon Annan!

Nu kliar det på händerna. (Att tvätta bort sköljmedel från händerna är inte lätt. …jag hoppas att det faktum att det var ett så’nt där’nt “lågbudgetsköljmedel” inte har nå’t med saken att göra, utan att det bara är jag som är torr om händerna… )

/21.11 (en dryg kvart kvar innan min maskin är klar)

 
Sådärja.
Kanske hann jag stoppa sköljmedels-i-spolningen (fast sköljmedel borde gå i tidigare i programmet? – å andra sidan fick jag ju ur det mesta av sköljmedlet) … har i vart fall “startat om den”, och snabbstegat fram till sköljprogrammet (det hoppas jag hinner bli klart till 22, i vart fall).

Mötte “den skyldige grannen” (grannens tonårsgrabb) i trappen …han hade inte ens tittat på bokningslappen… *suckar*

/21.39

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

