web pages

2007-11-20 Tue

Sthlms filmfestival, dag 6

Filed under: film, SFF — Tags: — pl @ 20:47

Comrades in dreams (Leinwandfieber) Tyskland 2006, 102′ betyg: 5 (1-7)
Om film(maskinist)entusiaster i fyra länder – Burkina Faso, Indien, Nordkorea och USA – och om vad som “går hem” på respektive ställe.
(Lite väl lång kanske, men …ok.)

Jag förstår ju varför de börjat med “dagspass” …vi var väl en 10-15 pers. totalt, i Sagas stora biograf (salong 1)…


Red without Blue USA 2007, 74′ betyg: 4 (1-5)
Intressant film, även om den i mitt tycke skulle kunnat “gå längre” – t.ex. betr. tron…
Slutade dessutom betydligt positivare än jag fått intrycket att den skulle. :-) [d.v.s. inte fullt så “Hamlet” som jag befarade… ]

 
( …och, nej – jag tänkte inte på att det var TGDOR idag, då jag köpte biljetten… (fast å andra sidan handlar filmen inte riktigt om det, “ändå”))

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

