web pages

2007-12-10 Mon

det är lugnt

Filed under: jobb / work — pl @ 20:49

Klockan är en minut över stängningsdags, vi är tre som jobbar kväll idag.
Jag kommer precis ut efter att ha faxat iväg ett papper och min ena kollega släcker takbelysningen medan den andra kollegan står vid dörr’n och släpper ut kunderna efterhand.

Killen och tjejen som suttit på bänken kommer fram till min kollega vid disken, och säger nå’t i stil med att “då säger vi så” (som i “det får bli en så’n biljett”).

Då jag, som uppfattar det som att de inte har någon kölapp och mest suttit och fördrivit tiden på bänken i kundutrymmet (och kanske helst gärna hade fortsatt med det i ett par timmar till), säger att “det finns ett till [ställe likadant som det jag jobbar på, med samma sortiment] i andra änden, de har öppet till 23”, svarar killen (tror jag det var) nå’t i stil med “det är ok”, “det är lugnt”, “ingen fara”.

!?

Hade det varit min kollega som sagt det, hade jag inte tyckt det var … udda.
Men nu var det inte det.

(. “Det är lugnt, vi tycker det är helt ok att såsa runt här, för vi vet att ni egentligen helst vill ha öppet här hur länge som helst, bara för vår skull.” .)   ?

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

