web pages

2007-12-13 Thu

kösystem

Filed under: jobb / work — pl @ 20:17

(mer jobbgnäll)

Varför överhuvudtaget ta en nummerlapp, om man ändå ställer sig “som om man var i sällskap med kunden före”?

…framför allt om jag uttryckligen frågat “är ni i sällskap?” (svar: “nej”) – “det finns kölappar där borta!” (underförstått “vänta gärna en bit bort, jag trycker fram ditt nummer när jag är klar med föregående kund”).
…och kunden går och tar sig en kölapp, bara för att ställa sig på precis samma ställe igen (men med en kölapp i handen) … och när jag är klar med föregående kund – eller i ärlighetens namn, när föregående kund flyttat sig aningens från min lucka – flyttar de fram till min lucka, och slänger sin kölapp. (För egen del är jag inte alltid klar med pappersjobbet, bara för att det var ok för kunden att lämna lokalen.)   Och Jag Har Inte Tryckt Fram Något Nytt Turnummer.

</end of rant>
Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

