web pages

2007-12-13 Thu

vad var det du ville ha, menade du?

Filed under: jobb / work — pl @ 20:05

Hon kommer fram till luckan, och meddelar mig vad hon vill köpa:

“En periodremsa, för pensionär.”

Det snurrar som sjutton i min skalle, när jag försöker generera fram en lämplig tolkning.
Vi har (egentligen inte nå’t som heter) “periodkort” (men väldigt många kallar “minst 30-dagarskort” för det …och kan med det mena allt mellan “30-dagarskort”, “Säsongskort”, och …uppåt), och “Förköpsremsor”.
Plus det faktum att en del kunder kallar “Förköpsremsorna” för “åkkort”…

Medan jag försöker tolka vad hon menade, tittar hon på mig lite som vore jag lite slö och “varför fixar jag inte fram hennes biljett?”…

 
Jag ger upp, och frågar henne rakt ut – “menade du en så’n här”, och håller upp ett kortämne, “eller en så’n här”, och håller upp en remsa.

(Det var Förköpsremsan hon menade.)

1 Comment »

  1. […] vanlig, var det ja… Filed under: jobb / work — pl @ 21:30 Jag blir alltid lika perplex när kunden ber om “en vanlig […]

    Pingback by en vanlig, var det ja… « web pages — 2008-09-09 Tue @ 21:30


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

