web pages

2007-12-28 Fri

svarrt-skalle

Filed under: jobb / work — pl @ 20:34

Kortet har fått en mjuk rundning.
Det går inte att dra “som vanligt” genom spärren.

Han kräver att vi ska byta ut kortet.

Jag drar det i vår kontrollmaskin.
Mycket riktigt går det inte att dra “åt det vanliga hållet”, men väl “i bakvänd riktning”.

 
Vi kan, som jag säkert redan nämnt, “backa” (resp. “stega fram”) upp till 15 dagar.

Hans kort hade varit giltigt i 21 dagar.

 
Jag påtalar att jag inte kan göra ett nytt kort med samma datum, men att kortet fungerar om han “drar det bakfram”.

Han är, gissar jag, inte helt nykter.

Han vägrar lyssna på vad jag säger.

Efter en del mutter får han ur sig ett “svartskalle”.

 
(Hade han lyssnat ordentligt hade han kanske frågat om det skulle gå att göra ett kort med ett senare datum på.
Det är fullt möjligt.
Då betalar man lite extra för de överskjutande dagarna.)

För egen del bröt han på (ett annat nordiskt språk)…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

