web pages

2008-01-16 Wed

nattrafik

Filed under: jobb / work — pl @ 04:07

Verkar som att (natt)innerstadsbussarna håller tiderna hyfsat pålitligt, medan istället-för-tunnelbanan-nattbussarna anpassat sig till buss-ovana tunnelbaneåkare – med risk för förseningar som följd.

Gårdagen ägnades åt att vänta på en buss som, då den väl kom, var 14′ försenad.
Enligt planen hade jag 9′ glapp att förflytta mig till nästa buss på.
Kom fram 1′ efter den bussens avgångstid, d.v.s. lönlöst-att-springa-men-sprang-ändå (jag och en till).

Stort tack till nattvaken E, som agerade Kundtjänst&Reseplanerare.
Jag hann i tid till jobbet, inte med bussen som skulle varit där 15′ innan jag började, men väl med bussen efter (som var framme 1′ innan).
(Ple tyckte att jag skulle ta första tunnelbanan istället – då hade jag kommit 6′ försent…
Jag visste att den buss jag väl tog gick, men hade lappen med tiderna hemma … hade ju räknat kallt med att få åka med mina planerade bussar… )

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

