web pages

2008-01-18 Fri

afte

Filed under: web log — pl @ 20:09

Har afte på sidan av tungans ovansida, ungefär “mitt på”.
Smärtar i hela högersidan av käken.
Svårt att dricka, äta är ännu värre.

…tur att jag inte jobbar, prata är svårt, och hur kul är det att sitta & sluddra?
Pratade i telefon igår, men fick avsluta då det smärtade varje gång såret kom i kontakt med tandraden.

 
Tog en värktablett innan lunch, och åt först efter att den fått börja verka.
Det gick åtminstone lite lättare.

Kan ta en ny tablett snart, så då kanske jag kan få i mig lite middag också…


Nästa gång jag ska till tandläkaren ska jag försöka komma ihåg att be dem slipa ner hö överkäkes innersta tand (det är den som skaver och är upphov till att jag alltid* får sår just där).
*För min del uppkommer afte nästan “som ett brev på (gamla) Posten” i samband med “ägglossning, stress, eller annan lajbans hormonstörning”… (Try to avoid that!… )

…frågan är om jag orkar vänta till nästa år (går på tandläkarkoll med 24-månadersintervall), eller om jag borde beställa en tidigare tid…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

