web pages

2008-01-22 Tue

outing

Filed under: jobb / work — pl @ 04:46

Nej, jag har inga barn.”

Nej, jag orkar faktiskt inte “outa” mig varenda gång jag får frågan om jag har barn och/eller pojkvän, så jag låter det vara med ett “nej”.

Om någon, någonsin, skulle ställa nå’n följdfråga skulle naturligtvis saken komma i ett annat läge.
Men det har hittills aldrig varit nå’n som ställt någon sådan.

(Varför gör de inte det?)

 
För egen del försöker jag ställa “mer neutrala” frågor, i stil med “Är du ihop/gift med någon?” eller “Har du nå’n (partner)?” (med eller utan det sista ordet uttalat).
I de fall jag ens frågar om “privatförhållanden”.
(Vid närmare eftertanke: jag frågar inte om “privatförhållanden”.
Jag vet inte, det är inte så intressant, tycker jag.
Inte “som frågor i sig“.
Så’nt blir intressant först i ett sammanhang, i stil med “Vad gjorde du i helgen?”… )

 
Det är mest att jag inte orkar vara ufo:t…
Orkar jag, så svarar jag på de oställda frågorna…

Jag tror knappast att mina arbetskollegor skulle *hm* “gå till handgripligheter”, eller nå’t i den stilen. De flesta är mer snudd på motsatsen – “så himla förstående “.

…och se’n blir det “tjugo frågor”.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

