web pages

2008-01-29 Tue

Sweetie

Filed under: web log — pl @ 22:10

PrisXtra har nå’t slags fruktvecka, och skulle tydligen enl. annonsblad ha pomelo.
*bing* sa’ det i min skalle – “Var det inte det B och jag SMS-pratade om?”

Kollade SMSen, och – jodå!, det var pomelo vi kom fram till att det nog var det hette.

På PrisXtra hittade jag inga pomelo:s alls, men väl “Sweetie”.
*hm?* tyckte hjärnkontoret – “Kanske var det ett alternativt namn?” – köpte, och gick hem.

Kollade upp Sweetie på Wikipedia – nähänä, “rätt, men ändå fel”. Jaja.

Testade “ändå” (jag hade ju ändå betalt för den):-
Precis som B nämnt var det “en massa vitt fluff”, så antingen var det “Sweetie” han egentligen menade-men-inte-kom-ihåg-vad-den-hette eller så beror det helt enkelt på att de ju är släkt (d.v.s. enl. Wikipedia “hälften grapefrukt, hälften pomelo”).

Smakade en klyfta: ganska så besk
…och “frukthinnan” struntade jag i, utan spottade ut.

*hm* Testa utan frukthinna, då?
Fram med vass skalkniv.
Jodå, gott!
“Som grapefrukt, men utan surheten.”

Resten av frukten strippades på frukthinna, och nu sitter jag här med en skål och äter med sked. :-)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

