web pages

2008-02-16 Sat

pepparkakor

Filed under: web log — pl @ 22:46

Jahaja.

Slappardag.

Nydiskat i köket.

 
Kom mig äntligen för att baka ut köpepepparkaksdegen jag köpte strax innan jul (“bäst före 28,02,08” [sic! – med kommatecken!])
…det blev 102 pepparkaksfiskar, och trevlig nybakt-lukt i lägenheten.

Tyvärr var det sämre ställt med smaken – det blev 2½ plåt: en var inne något för kort tid, de andra två “lite till, så hade de (kanske) brännts – men de var ändå helt ok”.
De som kunde varit inne aningens längre hade en svag men distinkt smak av “lite gammalt” över sig, medan de andra lyckades maskera den smaken aningens mer.

Jag vet inte om det beror på att degen “skulle gått ut” om mindre än två veckor (degen har legat i mitt (inte onödigt länge öppna) kylskåp hela tiden), eller om det är nå’t annat, men…
…tyvärr – jag tror jag skippar “Bageri Skogaholm Pepparkaksdeg” hädanefter.

1 Comment »

  1. […] Dessutom passade jag på att – efter konsultation av ex:et (som ju var här igår), som bedyrade att de nog skulle vara ok ändå – ta med pepparkakorna-jag-själv-inte-var-så-förtjust-i. […]

    Pingback by free shop « web pages — 2008-02-17 Sun @ 18:08


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

