web pages

2008-03-03 Mon

standardenhet?

Filed under: web log — pl @ 19:49

“Du har plats nummer   20   i kön.
Beräknad väntetid är   17   .”

17 … vad då???

 
Nåja.

Efter ungefär 20 minuters telefonköande kom jag fram till en Vårdguiden-sjuksköterska.

Vi uteslöt damm & kvalster (och till min stora lättnad “loppor & löss”).

Hon tyckte att mina funderingar om “grannens tvättmedelsrester, i tvättstugetvättmaskinen” resp. arbetskläder i syntetblandning kanske var värt att fundera på, men att torr hy (& ev. i kombination med stress) lät mer rimligt.
Ev. skulle det kunna vara vattkoppor/bältros, men vattkoppor hade jag när jag var liten och bältros “artade sig lite mer koncentrerat” (d.v.s. inte “mer eller mindre slumpartat”, som på mig).

Jag ska vara lite mer ordentlig med att smörja in mig, och skulle problemen kvarstå om en vecka ska jag vända mig till vårdcentralen.
Sköterskan jag pratade med tyckte dock att vi kunde utesluta smittorisk.
Skönt så.

 
Bakgrund:
För knappt en vecka se’n fick jag ett (par) myggbettsartat utslag på hö vad.
“Inget med det”, tänkte jag, men när det blev ytterligare utslag började jag fundera på var myggorna egentligen höll hus (och var de inte lite väl både tidiga och “osynliga”?)…

…se’n fick jag utslag på hö skinka & lår.

& på vä lår.
& på vä vad.

Jahaja. Jobbyxorna?

Se’n när jag fick utslag även på magen började jag bli lite orolig.

& imorse upptäckte jag några vid ryggslutet.

Det var inte riktigt tid att ringa Vårdguiden imorse innan jobbet, men det var “det första jag gjorde” när jag kom hem se’n.

 
Måste ju säga att jag inte känner mig speciellt sexig, med prickar lite här och där “över hela kroppen”…

…till råga på eländet kliar de så jag tror jag blir galen…

:-/

( …fast “de första” utslagen har slutat klia, & verkar vara på väg att läka …eh, jo, jag får väl erkänna att jag inte kunnat låta bli att klia på en del av dem)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

