web pages

2008-04-17 Thu

glad spx på dig

Filed under: jobb / work — pl @ 02:07

Det är tydligen dags för de ortodoxa kristna att fira påsk, nu till helgen, men jag gissar ändå på att ägget jag fick var ett “på rea”-ägg …eller så var det en herre med lite för mycket pengar (gissar att den sortens ägg kostar en del… ) och inga barn/-barn?

 
Det har hänt förr att jag fått grejer från folk när jag suttit på jobbet – en gång fick jag en påse lussekatter, en annan gång fick jag en chokladpralin – båda gångerna har det varit “små tanter i waaay over pensionsåldern”.
Den här gången fick jag ett halvstort (blev tvungen att mäta – det är åtta centimeter på längden) chokladägg av en herre med Färdtjänstkort.

 
Jag har ingen aning om anledningen, men jag kan tänka mig en dröser alternativ…

Antingen så har jag varit trevlig, och belönades på detta sätt – trevlig tanke, men jag har inget som helst minne av herrn se’n tidigare. Inte för att jag brukar komma ihåg folk direkt, det är onekligen en hel del folk i rörelse… om det inte varit nå’t exceptionellt – fast det är ju en subjektiv bedömning.

Eller så har det suttit nå’n där tidigare, som herrn ville belöna, och så fick jag det. (Fast han sa’ uttryckligen att jag skulle ha det. Även om jag förvisso ofta ses som “en uniform i mängden”.)

Eller så finns det ett gäng pensionärer som “driver runt och förgyller vardagen”, genom att dela ut små presenter.

Se’n finns det samtidigt det där en fick höra som liten malandes i bakhuvudet – “ta inte emot saker från främmande människor”. Det finns kvar där, trots att jag är vuxen.

 
Oavsett anledning – skulle herrn, eller nå’n av de andra jag fått saker av, råka läsa det här:
Jag blev väldigt glad!

…och se’n satt jag och log och var trevlig mot en hel dröser folk lååångt efteråt. Faktiskt!
(Brukar väl iofs försöka le och vara trevlig mot folk “ändå”, men nu hade jag lite extra att glädja mig åt. :-)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

