web pages

2008-05-01 Thu

ont, och dygnsvänd

Filed under: web log — pl @ 05:48

Somnade på soffan, strax innan 23, för att vakna c:a fyra timmar senare.
Kroppen kopplade på “max-ont” i vä axel igen (även om det aldrig riktigt försvann helt under gårdagen).
Vid halv fem kapitulerade jag, och testar nu med lite “gammal, icke utgången” Diklofenak BMM Pharma 50 mg (från i höstas’ höftont).
Nu har det snart gått en timme och jag tyckte nyss att värken lättat lite, men se’n fick jag armen på nå’t sätt så att allt kom tillbaks igen…

Jag tycker inte om det alls.

Kanske vore det lättare om jag var mer säker på orsaken till ontet – suttit vid dator, stämplar med vänster (p.g.a. ont i högerhanden), kombination, …nå’t annat? Vet jag orsaken kan jag ju undvika’t…
Igår morse var jag på väg till min vårdcentrals “lättakut” (distriktssjuksköterske- resp. husläkarmottagning utan tidsbokning, “man får träffa den som har tid”), men ringde innan jag skulle gå för att kolla att de överhuvudtaget hade öppet. Efter lite prat tyckte sköterskan i telefon att det lät som nå’t som borde kollas mer än den tid som ges under lättakuten – d.v.s. tidsbokat besök – men tider var det ont om …
…nu “avvaktar” jag istället.
Kanske kan jag gå till företagshälsovården (måste tidsbokas via arbetsledare).

 
“Summering”:
Hö-höften gör ont. Punkt. Inget mer med det.
Hö hand(rygg) “är mer som domnad”. “Går att ignorera” (dumt, ja).
Vä axel gör ont-ont-ont, när den känns. (När den inte känns “är det som det ska”, men vetskapen om att den “när som helst” kan göra ont gör att jag undviker att röra på den.)

…det är lite “jag vill dö” över det hela… :-(
Vetskapen om att mitt liv punkteras av en kropp som inte samarbetar …

 
Var ledig fre-lö, därefter SLC (d.v.s. inget stämplande) må-ti samt ledig on.
Tänkte att det borde ge lite axelvila.
…se’n satt jag på en hög stol på SLC i må, skulle häva mig upp, och axeln fick värre belastning än vad stämplandet ger…
:-(

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

