web pages

2008-05-13 Tue

hemma

Filed under: jobb / work, web log — pl @ 20:07

Vaknade. Kollade på klockan. Somnade om.
Vaknade. Kollade på klockan. Somnade om.
Vaknade. Väckarklockan som låter. Snoozar.
Snoozar lite mer.
Går upp.

Tar en Ibumetin 400mg.
Biter ihop & går & duschar.
Fixar matlåda & lunch. Diskar.
Konstaterar att Ibumetinen åtminstone hjälper lite grann.
Åker till jobbet. På väg till t-banan konstaterar jag att det är käckt att försöka bära matlådepåse om ena axeln protesterar mot att jag håller något, och andra handen gör detsamma (problematiskt att hålla nå’t överhuvudtaget, då).

Gammalt tåg. Medan vi skakar fram sitter jag och tänker. Tänker att “är det så här imorgon, så ska jag vara hemma”.

När jag kommer fram har Ple sökt mig (de hade fått för sig att jag började halv ett, istället för tio över, men upptäckt felet “när jag inte var där”).
Ringer Ple: de meddelar att jag ska ha elev på måndag.

Talar om att mina axlar är knas, och att jag troligen blir hemma imorgon “och helst redan från idag”, och att jag har fått en läkartid to(rsdag) morgon – kontentan blir att jag är sjukanmäld. Från och med då på en gång. “och tills vidare” (d.v.s. tills jag friskanmäler mig).

Åker hem.
Testar lite dag-TV. Tittar lite på slutet av några program, men hittar se’n inget mer att se.
Krångligt att hitta nå’n bekväm liggställning. Testar att ligga på mage (d.v.s. slänger mig handlöst framlänges i soffan), men det är lite svårt att andas så. Det går att ta sig upp igen.
Vankar lite av och an.
Gnyr lite (känns fånigt, “men funkar”, faktiskt!).
Funderar på om jag ska “våldgästa” nå’n. Funderar på hur pass social jag kan tänkas vara. Testar att ringa (vill inte SMSa … det känns… ), ingen som svarar dock.
Slumrar lite.
Bättre program senare på eftermiddagen.

Det går att röra på armarna, men det …”knakar” om dem.

Klockan blir 19. Jag kopplar upp mig.
Skriver det här.
Tangentbord är inte bra. Heller.

 
Det hade varit kul att få ha elev.
Men jag antar att det får bli nå’n annan gång.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

