web pages

2008-05-20 Tue

halva kroppen utanför luckan

Filed under: jobb / work — pl @ 22:58

Happs, fick tjänst i alla fall. Visserligen “en liten kort, en” (och därefter reserv igen (som iofs slutade som en “spärrlinje”-tjänst)), men i alla fall.
Under de timmarna hann jag känna efter “vad orsaken kunde vara”: Min starkaste gissning just nu är att själva stämplandet har mindre att göra med det hela, utan att det är det faktum att jag sträcker mig fram, tar emot remsan, och sträcker mig fram och räcker tillbaks den igen. Min tyngdpunkt är alltså inte belägen “ovanför stolssitsen”, utan mer “typ 30 cm framför stolssitskanten“.
Egentligen inte konstigt då, om axlarna överbelastas…

Alternativet är att ha luckan “i princip stängd” och se till att folk hystar in sina biljetter till mig.
…inte alltid det lättaste.

Kanske borde öva på att vara lite mer butter?…
(Lättare att hålla luckan stängd, då.)

(skryt) Fick reda på att jag fått kundberöm – via Kundtjänst! *suger i mig*
Inte dumt med lite beröm, med tanke på allt skäll en får.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

