web pages

2008-06-06 Fri

höftknas

Filed under: jobb / work, web log — pl @ 11:51

Jo, det är fortfarande strul med axlarna (& armarna & händerna), men det mer påtagliga för stunden är hö höft.
Den gör ont då jag spänner “lyfta benet”-muskeln (muskeln på lårets fram-/ovansida) …nog så påtagligt då jag har en tendens att “inte sitta ordentligt” – vare sig det rör sig om det socialt hyfsat ok “lägga ena benet över det andra”, eller “foten på sätet och benet böjt upp framför kroppen” (jag har inte AS, men “det är ju så jag funderar lite“).

Jag vet (eller har kvalificerade gissningar) åtminstone vad orsaken är: att jag, på jobbet, sitter beredd att trycka ner en fotpedal. Står jag upp, är det inte alls samma problem (andra muskler) – fast då blir jag trött i fötterna (av att stå) efter ett tag istället.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

