web pages

2008-07-02 Wed

friskad, sjukad, och friskad igen.

Filed under: jobb / work, web log — pl @ 21:26

Mådde inget vidare igår. Kanske var jag stressad över att vara hemma åttonde dagen på raken, troligen slarvade jag med maten.
Fick blodsockerfall på kvällen, lagom till att jag tänkt gå till affär’n för att handla och se’n köpa hämtmat på hemvägen. Det blev lite jordgubbssylt (för att försöka snabbhöja blodsockernivån) och därefter snabbnudlar (inte världens bästa “närings”-intag, men planen var fortfarande att köpa hämtmat), för att sedan landa i soffan framför TV:n …och inte lämna lägenheten alls.

Det slog mig att jag hade sjukgymnasttid da’n efter. Min “ursprungliga plan” var att ändra sjukgymnasttiden men friska mig och jobba. Nu hade jag missat att ringa sjukgymnasten, och hade med andra ord en förmiddagstid att passa.
Kopplade ner allt vad internet och dator heter, och satsade på att lägga mig tidigt istället.

…vilket gick lite si och sådär.
Sov allmänt dåligt, men gick ändå upp strax innan halv nio-tiden.
Ringde och friskanmälde mig, och fick beskedet att då jag varit hemma mer än sju dagar på raken skulle jag lämna in sjukintyg.
Min vårdmottagning har en s.k. “lättakut”, där man kan få träffa distriktssköterska/läkare utan tidsbokning.
Ringde sjukgymnasten, och kollade om det gick att sista-minuten-ställa-in “ändå”, alt. boka om till ett senare tillfälle. Kom överens om att låta tiden “stå öppen” (då tiden ändå inte skulle kunna fyllas ut med nå’n annan, med så kort varsel), men att det var ok ändå, om jag inte skulle hinna dit i tid.

Gick till doktorn, fick sjukintyg t.o.m. idag, hann i tid till sjukgymnasten (som går på semester fr.o.m. nästa vecka, så det kändes skönt att få gå innan dess), och var se’n iväg och lämnade sjukintyget.

Svängde in på SLC innan jag gick upp till Ple, för att kolla om jag fortfarande skulle vara hos dem imorgon och i övermorgon (svar: ja, om du är frisk nu).
På Ple blev det lite struligt först, i och med att jag hade friskat mig i morse (personalbrist), men se’n visade det sig att jag inte stod som friskad än där, så jag räknas som sjukanmäld t.o.m. idag, och friskanmäld (och utlånad) fr.o.m. imorgon.

På väg hem, efter att ha handlat, gick jag förbi en videobutik som hade ombyggnadsutförsäljning av DVD:er – fyra för SEK 99:-. Gick in och tittade, hittade “Imagine Me & You“, och letade vidare efter fler DVD:er.
En annan tjej stod också och bläddrade – hon hade fått ihop tre Beck-filmer, och letade efter en fjärde film. Jag föreslog att vi skulle slå oss ihop, vilket hon gick med på.
Nu har jag precis installerat VLC media player, så nu kan jag se DVD:er igen, och SEK 25:- för en DVD är ganska så ok ändå… :-)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

