web pages

2008-08-07 Thu

eep

Filed under: web log — pl @ 02:18

Ont i vä axel/överarm, och i ryggen/ryggslutet.

Ingen aning om “varför”.

Ok, ryggbiten misstänker jag beror på “träningsvärk, efter att ha stått uppsträckt medan jag tittat på uppträdanden”, men den borde vara på väg bort, vid det här laget…

…axeln fattar jag verkligen ingenting av.
Hö axel är inte heller bra, men överskuggas nästan helt av smärtan i vä….

Har petat i mig Ibumetin 400mg dagligen, de senaste dagarna, för att kunna morgonduscha, och därefter smort på med Voltaren gel. Den kombinationen har gjort att jag åtminstone kunnat “låtsats” att jag fungerar…

Var hos sjukgymnasten igen imorse (läs: “igår morse” – i onsdags, alltså), för första gången på fem veckor (p.g.a. div. semestrar). Kändes lite kymigt att vara i ungefär samma skick “som då jag började”… :-(

Vad jag verkligen inte förstår, är varför “ontet” hoppar från kroppssida till kroppssida… ?

Vilda gissningar på orsaker (och saker som talar emot):
Jobbet – snedbelastning ← har varit ledig i 11 dagar.
Tangentbordsknattrandet – oergonomisk sittställning ← har tagit det “lugnare” med knattrandet.
Har dock “burit vattenflaska i nyckelband” under ledigheten …med just vänster axel…

Funderar allvarligt på att “lägga ner” tangentbordsknattrandet …eller ja – minimera’t: Kolla (& ev. besvara) mailen dagligen, “men inte mer“.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

