web pages

2008-08-08 Fri

avlöst …till slut

Filed under: jobb / work — pl @ 23:09

Ok, jag erkänner att jag “inte är helt förtjust” i kutymet “avlösning 10′ innan utsatt tid” – men nu “är” det så, och jag rättar mig efter det.

När jag emellanåt drabbas av någon som inte “inrättar sig i ledet” muttrar jag oftast inte ens, bara hälsar, packar ihop och går.

Den här gången var jag allmänt butter, och undrade “Är du extrainsatt?“.
Svaret jag får är ett “Nej, nej då.” …och ingenting om nå’t ” …men jag missade mitt tåg”, eller nå’t annat förklarande…

Saken är den, att hade jag fått “10′ innan”-avlösning hade jag hunnit med sista tiominuterstrafiktåget…
…nu fick jag ta första femtonminuterstrafikditot, istället…

Förutom att idag är min sista dag på Unt som fast tjänst.
…&sså det där med 13880, då…

 
Tjaa, jag är väl bortskämd med “alla som har fasttjänst, och som löser av 10′ innan”…
plus det faktum att V5:an brukar komma 15′ innan!…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

