web pages

2008-08-14 Thu

inflammerat muskelfäste

Filed under: jobb / work, web log — pl @ 00:01

Måndag:
Överväger huruvida jag ska “sjuka” mig, eller inte.
Ringer och bokar om det till 21/8 inbokade läkarbesöket. Kan få en tid samma dag vid 13, men då jag väntar på besked från fredagens blodprov (“borrelia, igen?”; beräknat svar på tisdagen) blir det en tid på onsdag istället.

 
Tisdag:
Vaknar vid 03 av intensiv smärta i vä axel (“som vore det en stor varm kniv, inkörd i axeln, som det ‘vickas’ lite på”). Tar en Ibumetin. Lyckas slutligen (kanske nå’n timme senare?) somna om.
Går upp vid 07 (nu är smärtan i vä axel mer “som en liten, kall kniv, som det ‘vickas’ lite på”). Duschar (något som numer tar längre tid). Köper en smörgås på vägen, och äter i väntrummet hos sjukgymnasten.
Sjukgymnasten “fortsätter att envisas med att trycka på alla mina ömma punkter”.
Går hem och byter till jobbkläder, ringer fredagens “lättakut”-läkare (ännu inget provsvar) och sedan vidare till jobbet.

 
Onsdag:
Vaknar c:a 0340, funderar på om jag ska gå upp och ta en värktablett.
Vaknar strax efter 07 av väckningsalarmet. Uppenbarligen lyckades jag somna om.
Gör mig i ordning och går till jobbet.
Synkroniserar “en något tidigare lunch” med mina kollegor, och åker sedan iväg till läkarbesöket.

Fortfarande inget blodprovsbesked, men efter undersökning verkar borrelia kunna strykas “oavsett”.
Det lutar mot “inflammerat muskelfäste” (mer läkt sådant, betr. hö axel), jobbrelaterat sådant.
Funderingar på ev. “frusen axel” stryks, p.g.a. att smärtan gått från intensivt hö axel till måttligt hö axel + intensivt axel (ev. “förkalkning” glömde jag bort att fråga om, men antar att det också strukits).
Med tanke på att jag ska vara på SLC i fyra veckor framöver (d.v.s. “inget intensivstämplande”), och att jag “pausar” intensivknattrandet, avvaktar vi helt enkelt och hoppas på bättring “under tiden”.
Jag ska fortsätta med mina sjukgymnastikbesök + ~övningar, och kan äta Ibumetin + använda Voltaren gel (alt. prova att äta Voltaren istället) “efter behov”. Receptfria sådana.
Att jobba går bra, och jag ska röra på axlarna (sjukgymnastikövningarna) “för att inte stelna till ytterligare”.

Höften→ljumskarna är ju på bättringsvägen, så dem lämnade vi därhän.
Ryggen överlät vi åt sjukgymnasten.
Passade på att fråga om de kliande myggbettsliknande utslagen jag hade i våras, vilket ju var lite svårt att svara på då det ju var flera månader se’n de “gick över av sig själva” (ev. nässelutslag?), och om ev. astma (det kändes tungt att andas under björkpollenperioden; ska kollas upp vidare).
När jag ändå höll på frågade jag hur det var med det där om “antikroppar hepatit C” som jag fick besked om då jag (för en massa år se’n) försökte bli blodgivare (nekades, men fick bli blodplasmagivare istället om jag ville). Fick beskedet att det inte var nå’t som smittade, och att det verkade rimligt att jag fått det “se’n barnsben” (antingen vid födseln, eller i samband med adopteras-till-Sverige-vaccinationer).

Åter till jobbet.
Då jag stod och bytte tillbaks till jobbklädsel ringde mobiltelefonen. Det var från Venhälsan (under Pride testade jag mig för hiv, syfilis resp. klamydia, i PridePark) – jag har ingetdera. Skönt.
Inte för att jag direkt trodde att jag skulle ha någotdera, men “varför inte testa mig, när det ändå fanns möjlighet”, det var kostnadsfritt, och med HBT-kunnig personal).

Efter jobbet.
Hem. Tvättid.
Gick …ok.
Jag “märker ju helt klart av” att jag har begränsad rörlighet i, framförallt, vä-armen…
Diskat.
Läggdags.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

