web pages

2008-08-19 Tue

det här var inte vad jag beställde…

Filed under: web log — pl @ 05:53

Men hallå!?

“Lite ömhet”, var vad jag önskade.
Som i “närhet, gos, kroppskontakt”.

“Vakna halv fem, av intensiv smärta”, är vad jag fick…

 
Vä axel gör ontontont. Gör ont att ta på.
Hö axel gör ontont. Gör ont att ta på.
Ryggslutet gör ontont. Gör ont att röra sig.
Hö höftledskam gör ont.
Vä handled gör ont.
Hö fot (vristen) passar på att ge sig till känna (“när alla andra kroppsdelar ändå gör det”?).

Vad är det här? “Diffus fördelning av smärta”?
:-(

Legat och vridit mig (eller ja, det är just det jag inte har) i sängen i 50′, utan att kunna somna om.
“Fast” i ryggläge. Känner mig som en sköldpadda. En stel sådan.
Att ligga på sidan gör ont (axeln i vägen; spelar ingen direkt roll vilken axel – även om det “går” att ligga på hö sida …förträngande av smärta är något jag är hyfsat bra på… *hm*).
Att komma över på mage “känns som en omöjlighet” (hur landa på mage, utan att mellanlanda på axeln?).

(Ok, diffus smärta vet jag inte direkt …den känns synnerligen påtaglig.)

Nej, jag borde väl inte skriva “det här” heller…
…nå, nytt beslut är att det nog inte blir så mycket mer än “mailkoll” nu…

Ev. “ömhet, närhet, gos, kroppskontakt” skulle nog få sträcka sig till ett tafatt klappande. På mig.
*eh*
Jag vill nog vara “lite mer aktiv än så” i goset…

:-(

…dessutom har jag börjat fundera mer och mer på vad min mage egentligen tycker om Ibumetin-konsumerandet…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

