web pages

2008-08-28 Thu

dålig tvättmaskin

Filed under: jobb / work — pl @ 02:01

Han förklarar att (något om att han trodde att hans dotter hade haft bort / förstört hans kort), och att han därför köpt ett nytt. Sedan har det första kortet tydligen kommit till rätta, så nu vill han få pengarna tillbaka för ett av korten.

Jag tittar snabbt på korten, ser att de har olika giltighetsperioder, och nekar – men sedan ser jag att det ena kortet ännu inte börjat gälla, och meddelar att vi (därför) kan köpa tillbaks det “ändå” : han har kvitto med sig, så det ska inte vara något problem.

Jag ser på kvittot att kortet är betalt med betalkort, och meddelar att vi kan göra ett återköp genom att sätta in pengarna på betalkortet.

Mannen tar upp ett betalkort.
Jag kontrollerar slutsiffrorna (endast de fyra sista syns på kvittot) – de överensstämmer inte med det betalkort (VISA) han räckt fram.

Jag meddelar att det måste vara samma kort för att vi ska kunna genomföra återköpet.
Nu blir mannen irriterad. “Det andra är ett mastercard, och det är också mitt. Vad är problemet?”
Han har det inte med sig.

Jag meddelar att det måste vara samma kort, han får återkomma med det betalkort som kortet är betalt med – och så länge han kommer innan kortet börjat gälla får han ju fortfarande hela beloppet åter, eller så får han gå till Kundtjänst (uppger adressen) istället.

Mer irritation.

“Fitta!”

Det har inte med saken att göra, och jag påtalar det för honom. Högt. Så att alla andra som väntar också hör.
Jag ångrar att jag inte, högt – så att samtliga övriga väntande hörde, upprepade exakt varför han inte fick återlösa kortet: “Du har ett kort köpt med ett betalkort som du inte bär på dig eller kan ta med inom de närmsta fyra dagarna. Nu har du ångrat dig, och vill nu få pengarna insatta på ett helt annat betalkort.”

Mannen lämnar, argt, lokalen.

 
Nu i efterhand är det ännu fler saker som inte stämmer (än att han inte kunde prestera fram “samma kort som han betalat med”) – om nu “dottern gjort hans kort obrukbart”, varför köpte han då ett nytt kort som inte börjar gälla förrän 1/9?
Jag kom aldrig ens så långt i återköpsprocessen att jag kollade om kortet verkligen var köpt där kvittot påstod att det var köpt…
Det osade helt enkelt “har köpt kort med någon annans betalkort, och vill nu få pengarna ‘tvättade’ till eget konto”…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

