web pages

2008-09-03 Wed

fridag

Filed under: links, web log — pl @ 23:01

Var över hos M&P, för att kolla på grejer från mormor.
Åt lite lunch.
Kånkade hem äppelmos (från M&P), två vaser och sex (sherry?)glas.

Hem, åt lite mer, ut på sta’n.
Ursprungsplanen var underkläder & kolla in “bredbandsalternativ”, men det blev ändrade planer …ansåg att en del inte behövdes (inte “akut”, åtminstone), och andra halvan “fanns inte tillgängligt i min storlek”.

Kladdade ytterligare lite på en Asus Eee PC 900 …konstaterade att det bara finns en Ctrl-tangent (till vänster)…
Det får nog vara med “netbook” än på ett tag, för min del – tangentbordsstorleksmässigt är den ok (“gränsfall, men ok”), men “jag har gamnacke nog, ändå” (skärmplaceringen), mitt vänsterlillfinger är redan ganska så överbelastat (Ctrl endast på vä sida), och jag bör nog ha tangentbord med “o-Fn-ade PageUp/PageDn”…
…oavsett, är jag mer intresserad av 901:an än 900:an. “Helst” bör det, “om det nu skulle bli något slags netbook”, finnas inbyggt 3G-modem, också…

Besök på Chokladfabriken. Inköp av laktosfria praliner. :-)

Promenad hemåt. Konstaterade att en dröser saker stängts (“SLab-elektronik”!) resp. flyttats…
Handlade en (konserv)burk soppa, på The English Shop i Söderhallarna, som fick bli middag vid hemkomsten.

Imorgon är det sjukgymnastdags igen … är rädd att det blev lite väl mycket under min fyradagarsledighet – axlarna bråkar…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

