web pages

2008-09-04 Thu

ringa förstånd?

Filed under: jobb / work, links — pl @ 21:08

Ledig, igår.
Lugnare idag, än i tisdags – och framförallt jämfört med i måndags.

Fick en publikrepetitionsbiljett till “My fair lady” av en kund (som själv inte kunde nyttja den). Föreställningen var idag 19:30, d.v.s. en timme efter schemalagd arbetstid. Meddelade att jag nog inte skulle hinna gå på den, men hon tyckte att jag kunde behålla den “ändå”.
Funderade lite på’t – för egen del ville jag hem och byta kläder i så fall, och dessutom få nå’t slags mat i mig – det slutade med att jag gav den till en kollega.

 
Stängningsdags.
Dörren knasade sig, när jag vred om till “släpp ut, men inte in” – först släppte den inte ut någon alls, sedan fungerade den som stode den på “auto”.

En bra bit över stängningsdags kommer en kvinna gåendes mot dörrarna. Hon talar i mobiltelefon.
Jag ställer mig i vägen för henne (eftersom det verkar vara enda sättet att överhuvudtaget få kontakt med henne), och meddelar att vi har stängt.
Hennes respons är (nå’t i stil med – kommer inte ihåg ordagrannt) “Vad ohyfsad du är, jag ska ju bara tala i telefon!”.
Jag tar tag i dörröppningen, och får mer eller mindre buffa ut henne.
Hon talar alltjämt i sin mobiltelefon, och går ilsket muttrande vidare.
(Det finns de som nyttjar vårt kundutrymme som “lugnare telefonpratzon”, då det onekligen ju är en del folk i rörelse utanför mellan varven – med påföljande “bakgrundsmuller”.
Personligen är jag väl inte helt förtjust i detta “ytterligare bullerhöjande inne hos oss, men kan tolerera då det sker “ute i luftslussen” …dock inte efter stängningsdags.)

…bortsett från den dagsavslutande incidenten var det en hyfsat “snäll” dag.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

