web pages

2008-09-13 Sat

Vegomässan

Filed under: links, web log — pl @ 21:30

Planen var att pallra mig dit till öppningsdags, d.v.s. 10, men axlarna satte stopp för de planerna.
Övervägde ett tag huruvida jag skulle stanna hemma istället, men kom mig iväg till slut.

Där vid strax innan halv ett – kö utanför, som fortsatte en bit in.

Började med att kolla upp skosortimentet.
3 (36) var minsta storlek, och då jag tyvärr inte “fått tummen ur” och mailat innan hade de inte så värst många skor i den storleken – åtminstone inte av de modeller jag velat prova.
36 är liiite väl stort för mig (även om det var lagom “på bredden”) – det ska till små storlekar för att det ska funka…

Gick se’n runt och kollade in utställarborden. Info, provsmakningar, mat, fika, glass, mer fika, och ytterligare fika. :-)
Köpte “cheese cake”.
Långköade för provsmakningsglass (lakrits – yum!).
Lyssnade på föreläsning (som var intressant, om än emellanåt lite snudd på “sekteristisk”).
Lååångköade för köpekorv-med-bröd (gott, dock).
Halvlyssnade på föredrag.
Köpte en dricka.
Kollade på matdemonstration→föredrag.
Tog ytterligare ett varv.

Gick strax efter fem. Lite kyligt, men skönt att komma ut i friska luften (väldigt mycket folk på stor-yta→fullt-med-folk).
Promenerade över Västerbron, men tog tunnelbanan från Hornstull.
Knäppte 18 bilder, och kom hem med kyliga öron.

Summering av mässupplevelsen:
Enormt skönt att (citat från programbladet) “All mat på mässan är vegansk /…/” – att inte ens behöva fråga om det är laktosfritt eller ej. :-)
Köpte inte med mig nå’t därifrån (mer än “så’nt jag åt på plats”), men hade heller inte planerat det (utom ev. skor då).
När jag kom var det mycket folk, men precis så att det gick att navigera hyfsat frivilligt. Senare blev det mer svårstyrt… å andra sidan kostar troligen större lokal “mer än det smakar”?

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

