web pages

2008-09-19 Fri

bläh

Filed under: jobb / work, web log — pl @ 21:43

Snackat med brorsan i telefon.
Halvt-om-halvt lovat (jo, men ok då: lovat!) att kontakta doktorn igen, och snacka lite kortisonspruta eller så.
Han tyckte att “det, och lite (mycket) sjukskrivning (och fullkomlig vila), borde göra susen”.

Jo. Jag vet. Han har rätt.

Det här tjafset är jag dj-vligt trött på.
…och nu börjar det bli kallare – jag har inte ens försökt kränga på mig varmtröja – kan bara tänka mig hur lajbans det skulle vara för axlarna (jag kan ju inte ens sätta upp håret i ordentlig tofs – grejar inte att få upp hö-armen “över huvudet” – eller för den skull borsta igenom håret ordentligt)…

På måndag.

 
Jag är kass på det där med att “kräva sjukvård”.
Till att börja med drar jag mig i det längsta för att ens uppsöka vården…

I want the Quick Fix.

 
Oavsett måste jag ta mig en funderare på min jobbsituation – jag Ska Inte sitta och stämpla på det här sättet; oavsett hur stämplandet påverkar, så inte är det till det bättre i vart fall.
Då är frågan: Ska jag söka till tutf – och hur ska jag övertyga dem om att min ev. (trol.) hörselnedsättning är ignorerbar?

…eller vad i h-lvete ska jag annars fördriva min tid med?
Har ingen som helst relevant utbildning “kvar” i bagaget, och “allt jag tycker är kul” slutar med kroppsproblem (tangentbord, hemsidor, programmering → Morbus de Quervain → op.)…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

