web pages

2008-09-20 Sat

sjukat mig. igen.

Filed under: jobb / work — pl @ 22:53

Ringde och sjukade mig runt halvtre-rycket “från och med imorgon, och tills vidare”.

Fem veckor på SLC …följt av tre plus en dagar (med en fridag emellan) i spärr… och axlarna är värre än innan SLC.
“Tjohoo.”
Ja, jag tror att “stämplandet” har sin beskärda orsaksandel i det hela (vilket är en av anledningarna till att jag ändå valde att jobba idag (på SLC) och “sjuka” mig först fr.o.m. imorgon).
Att det sedan var en hyfsat lugn dag idag, var bara “bonus”.

Min gissning är att finge jag fortsätta på SLC skulle axlarna (åtminstone ha en chans att) bli bättre, men sitter jag och stämplar (och framförallt om jag sitter på Tce, som jag gjorde igår) så “avstannar” läkningsprocessen, och har jag otur så förvärras axelontet.

 
(somnade på soffan, och sov i en sisådär två timmar; vaknade av “ta medicin”-mobiltelefonlarmet, med stela leder)
Kom att tänka på att jag faktiskt har bett om att få bli rehab-utredd, beträffande just axlarna (då i första hand för att ev. få en stämpelmaskin), men att jag inget hört (den blev visst hängande i luften? – nå’n stämpelmaskin fick jag heller aldrig låna… ).
Ringde Ple för att kolla läget, men fick beskedet att återkomma (först på måndag, men sedan) i morgon.
“Jahapps”, säger jag bara…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

