web pages

2008-09-22 Mon

Ja, lek med mig!

Filed under: film, links, web log — pl @ 23:38

Gick och la’ mig “aningens” senare än planerat, men stapplade ändå ur sängen “ungefär när jag tänkt mig”.
Ringde vårdcentralen (heter det fortfarande vårdcentral egentligen, nu när det är husläkare hit och privatisering dit … ?) för att boka läkartid. Fick en tid på onsdag i nästa vecka till samma läkare som sist, men bestämde mig ändå för att besöka “lättakuten” imorgon – lika bra att fixa sjukintyget “på en gång”.
Då det inte blev nå’n tid “idag, nu”, så övervägde jag att stupa i säng igen, men bestämde mig slutligen för att gå upp (för att inte vända på dygnet igen).

In i duschen. Hårtvätt.
Påklädning.
Frukost.

Tittade på bibliotekslåne-VHS.
Sov på soffan i dryga timmen efter det.

Funderade lite på om jag ska skippa morgondagens “lättakut”-mottagning – sjukintyg behövs efter sju sjukdagar, jag är ledig i helgen, och ska “annars” jobba på SLC må+ti… *hm* kanske bäst ändå – det bästa vore om jag kunde få ett intyg där det står att jag kan utföra arbetsuppgifter som inte innebär stämplande…
Imorgon kan jag förhoppningsvis få “lättakut”-tid hos den läkare jag var hos “förrförra” gången, men väntar jag till torsdagens “lättakut” kan jag kanske få gå till “min” läkare (hon jag har bokat tid hos) och då passa på att prata lite inför det besöket…
…nåja. Har sjukgymnastik imorr’n, och “lättakuten” är inte förrän efter det, oavsett.

S ringde och frågade om jag ville med till Clas Ohlson, något jag synnerligen entusiastiskt svarade ja på.
Hon kom och hämtade upp mig, se’n beslutade vi oss för att först gå till Clas Ohlson, se’n ev. IKEA, och därefter hem till henne och titta på en av mina bibliotekslåne-DVD:er.
S köpte en stegräknare, som jag glatt ställde in (*eh* jo, jag gillar bruksanvisningar), därefter blev det – efter en stunds betänketid – färd hem till S där vi åt middag och sedan “Akira“.

 
“Akira” var bra, även om jag tyckte den var lite “svår att komma in i”.
Stundtals lite “over the top”, men “i stort” bra.

…och det var definitivt inte skivan det var fel på – den funkade alldeles utmärkt i S:s DVD-spelare.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

