web pages

2008-09-23 Tue

sjukintygad

Filed under: jobb / work, links, web log — pl @ 23:29

Upp, in i duschen, frukost.

Iväg till sjukgymnasten.
Aj, aj, aj …fast det blev faktiskt hyfsat bättre efteråt, den här gången! ( …eller så kändes det bara så, när han slutade trycka på alla “onda” ställen… )
Ingen inbokning av ny tid – vi ska avvakta till efter onsdagsläkarbesöket.

Därefter direkt vidare till “lättakuten” (d.v.s. ta kölapp, få träffa läkare för snabbkonsultation).
Fick träffa “min” läkare (som visst var där – frågade mest “utifall att”), som efter snabb titt konstaterade att min önskan om att få bli sjukskriven den här veckan “men kan jobba på må+ti nästa vecka, då jag är inplanerad på SLC” var fullt godtagbar och skrev ut sjukintyg t.o.m. fredag. (“Tendinit” står det …verkar vara samma som “inflammerat muskelfäste” …nå’t med senor, i vart fall. *”googlade”*
I sjukintyget står dessutom, precis som jag önskade, att stämpelarbete är olämpligt (i vart fall tills axlarna är bra igen), men att SLC-arbete går bra.)
Tog upp förfrågan om kortisonspruta, inför onsdagens läkartid, och det tyckte hon inte heller lät “helt orimligt” (får se på onsdag).
Nämnde även att jag bett om att få bli rehab-utredd, och min frustration då “inget händer”.

Vidare till Ple, för inlämnande av kvitto och sjukintyget.
Jag ska friskanmäla mig på fredag, och då påminna om att jag är SLC-utlånad må+ti.
Svängde se’n förbi SLC (igen; var där innan Ple för att kopiera sjukintyget för egen räkning), och meddelade sjuk-men-frisk-för-SLC-statusen (så de inte petar in nå’n annan).
Därefter hem igen.

Snabbdusch (det har blivit varmare igen – naturligtvis lagom till att jag börjat ställa om till höstklädsel) och mellanmål, sen somnade jag på soffan.

S ringde, och undrade om jag ville umgås idag igen. Det slutade med att vi gick och åt på Seyhmus, och därefter IKEA.
Blev med DraMat (och AA- och AAA-batterier, och ny “ful”-men-billig toaborste).
På vägen hem passade jag dessutom på att handla bananer och frusna ärtor, så DM:en blev invigd direkt.

Har inte riktigt bestämt morgondagens aktiviteter än – kanske blir det matinköp-med-“dramaten”, kanske lite biblioteksbesök, eller ingetdera…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

