web pages

2008-09-26 Fri

…nu med korkskruv

Filed under: jobb / work, links, web log — pl @ 21:53

Segdegar.
Duschar, tvättar håret. Klär på mig. Äter frukost.

Åker till biblioteket och lämnar filmer. Lånar fyra nya (på VHS, dock – lite less på att inte kunna se filmerna jag lånat (låne-DVD:erna fungerar utmärkt i en separat DVD-spelare, men trilskas i datorns DVD-spelare)).

Går och friskar mig. (Påminner om att jag är utlånad till SLC må+ti, “utifall att”.)
Lämnar, efter lite hemmaklurande, in delplaceringsansökan (har dock bara valt en av de fyra tjänsterna).

Åker och hämtar fotona.
Är hyfsat nöjd med dem, så efter en mellanlandning hemma åker jag till Kameradoktorn och pratar FM-reparation (de har slutat helt med analoga, men hänvisar mig till en närliggande butik) och digital-köptips. Dreglar lite. (“Har” pengarna …men på tisdag dras hyran och lite andra räkningar… )

Går till den rekommenderade butiken – kostnadsförslag på “byte av packningar och spegeldämpning (rengöring)” är 500kr. Lämnar in kamerahuset. De kontaktar mig om priset skjuter i höjden, annars hör de bara av sig när den är klar att hämta.

Promenerar förbi Kulturhuset på vägen hem, och “sugs in” på först Lava, där det är “ForskarFredag”, och sedan Serieteket, där den europeiska språkdagen firas.

Går via Systembolaget, och köper med mig en halvflaska sött vitt vin (lite Frankrike-nostalgi – även om inköpet sedan härstammade från Sydafrika).

Väl hemma he’r jag mig in i duschen (höstsommaren har slagit till igen).

Senare ger jag mig på att provsmaka vinet, men misslyckas med att få upp korken (har bara en Schweizerkniv-korkskruv).
Fyllda 38 går jag och inhandlar min första korkskruv (hittills har jag klarat mig fint med andras / sambos, och skruvkorkar)…
(Vinet var helt ok, smakade ungefär som önskat.)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

