web pages

2008-10-06 Mon

sooovmorgon

Filed under: web log — pl @ 20:20

Vaknade vid halv sju, av mobillarmet.
Planen” för dagen var hårtvätt och “lättakut”-besök. Se’n ev. göra ärenden på sta’n.
Gick upp, Alindrin:ade mig, kopplade upp mig lite snabbt, och gick sedan och la’ mig igen (med mobilen ställd på ytterligare ett larm dryga timmen senare).

Larm 2 ljöd och stängdes av, då jag inte lyckats somna om.
Kontemplerade tillvaron. Funderade på att skjuta upp “lättakut”-besöket till morgondagen.

Lyckades äntligen somna om.

Vaknar till lite grann …nu är klockan 11, och “lättakuten” har stängt för dagen.
Sover vidare.

Vaknar.
Nu är klockan 13.
Går upp.

Har fått post – kameran är klar att hämta!
…däremot så har de måndagsstängt… så det får bli imorgon, istället.

Åstadkommer frukost.
Degar.
[Har konstant ont i axlarna (mest i högra, dock) och ner mot överarmarna.
Idag är iofs min fridag, så jag skulle varit hemma från jobbet “oavsett”.]

Framåt seneftermiddagen samlar jag ihop mig och går och lämnar retursopor. Det blir två vändor – först papp och hårdplast (totalt fyra kassar), sedan glas och metall (en, tung, kasse).
Jag har nå’n idé om att gå och lämna retursopor sisådär var eller varannan vecka …istället blir det kanske med ett par-tre (fyra) månaders mellanrum…

 
Apropå gårdagens *ehm* “kontaktsökande herre” (kollegan, alltså)…
förvisso tror jag mig ha märkt att jag är mer öppen för “udda frågor” om frågeställaren är en “hon”, än då frågeställaren är en “han” – kanske är det helt enkelt fråga om en intressekonflikt?
…samtidigt är jag ju “skolad” i att “vara öppen för förslag från ‘han’:ar”…
:-|

 
För övrigt behöver jag förslag på annan heltidssysselsättning.
Kruxet där är att det finns vissa förbehåll:
Arbetet får inte vara alltför monotont.
Arbetet bör inte involvera tangentbordsarbete till 100% (eller ens “mer än 50%”).
Jag är “av medellängd-kort”, så det bör inte involvera intrikata-lyft-utan-hjälpmedel (här går hela vårdsektorn bort, typ).

…annars är jag bra på just monotona arbeten som involverar tangentbordsarbete…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

