web pages

2008-10-10 Fri

mer film…

Filed under: film, web log — pl @ 22:59

Såg “Badhuset” idag.
Se’n åkte jag och lämnade tillbaks den, och gårdagens Ed Wood-DVD.

Efter det lallade jag runt på sta’n och plåtade lite.
Är inte riktigt kompis med D100:n än (förvisso har jag heller inte orkat ta mig igenom mer än början av instruktionsboken, utöver “Snabb-Guide”:n) – är fortfarande mer nöjd med bilderna jag brukar få med FM:en.
Å andra sidan har jag bara knäppt med autofokus och standardinställningar (det var det där med instruktionsboken, som sagt… ), på sin höjd fipplat lite med ISO-inställningen, vilket ska jämföras med att jag “annars” fipplar en del med bländare-/slutare-kombinationer… ( mycket har jag glanat i instruktionsboken i alla fall, att jag sett att det går att “självfippla”… så det kommer väl. Se’n.)
Är dock nöjd med att kunna “se bilderna direkt”, och att jag har möjlighet att “titta och trycka” (jämfört med “titta, fippla, fippla, fippla och – om motivet är kvar – trycka”).

 
I afton var det extreeemt segt med uppkopplingen …funderar på om det skulle hjälpa att byta bolag, eller om det kanske ändå är läge att skaffa “riktig” uppkoppling…
Gillar idén att bara ha en uppkoppling, som jag kan ta med om jag vill använda den på jobbet – men funkar den inte känns det ju som en ganska så meningslös lösning…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

