web pages

2008-10-18 Sat

lägesrapport

Filed under: film, jobb / work, web log — pl @ 03:13

Se’n i torsdags (eller möjligtvis onsdags) är vänster knä “skummare än vanligt”. Inte för att det direkt blev bättre av att jag (i torsdags) missade att ta morgonens “Alindrin 400mg, en var åttonde timme” (missade att ställa om larmet) och kom ur fas…

…dessutom är ryggen knas igen. Försöker skärpa till mig (läs: svanka), men sjunker ihop då och då.

 
Hittade en sida om fibromyalgi (har snurrat lite runt så’nt redan tidigare, se’n en bekant nämnde’t, men lagt det på hyllan – nu kom det upp igen, men i ett annat sammanhang (och inte betr. mig)), men tycker inte att det stämmer på mig.
Ex. “ökad känslighet för smärta” – i mitt fall har smärttröskeln snarare höjts? …om något gör ont tillräckligt länge orkar jag till slut inte bearbeta informationen om smärta, och ignorerar …
Som vänsteraxeln, t.ex. – när högeraxeln gör ondare känns vänsteraxeln “bra”…

…fast det är klart: det är nog inte “normalt” att tycka att det gör ont att känna tyngden av en kavaj mot axlarna…

 
Planen för närmsta tiden är att vara hemma hela sjukskrivningen ut (d.v.s. t.o.m. tisdag; är sjukskriven t.o.m. måndag, och har fridag på tisdag), och sedan vara på SLC månaden ut.

…se’n borde jag väl ta ut lite semester, också. Fick meddelande om att jag har dagar som måste tas ut…

Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra med filmfestivalen – har inte köpt medlemskort, och “det lockar inte lika mycket som förr” …dessutom stressar det mig att planera filmtittandet (nog för att jag inte har AS, men nå’t är det … jag kan bli i det närmaste manisk, och sitta och pussla i det oändliga… (ok, jag har funderat lite i banor kring bipolaritet, just på grund av det, men …nej, svajig är jag faktiskt inte …och jag håller mig till en sak)).

Är i valet och kvalet hur jag ska ställa mig till tangentbordsknattrande …
…släpa kamera är “egentligen” inget höjdaralternativ heller…

Nämnde jag att jag vänt rätt saftigt på dygnet, förresten?

*blöh*

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

