web pages

2008-10-29 Wed

uppkopplad …men ändå inte

Filed under: film, links, web log — pl @ 06:51

Igårkväll kopplade jag upp mig vid en sisådär kvart över sju på kvällen.
Gick bra …men…

Ingen kontakt med e-mail, ingen kontakt med internet överhuvudtaget.
Försökte med lite olika websidor, som knappast “spontan-lagt av samtidigt“.

Återigen “uppkopplad, men ändå inte”, m.a.o..

Tittade på en film istället (“Plan 9 from outer space” :-), men inte ens efter den (det brukar “lossna” efter ett tag – så har det varit tidigare åtminstone) gick det att koppla upp sig “på riktigt”.
Gav upp vid 23-rycket och gick och la’ mig istället.

I samband med 05-Alindrin:en kollade jag läget igen.
Har låtit datorn och modemet vara på över natten, även om modemet spontan-kopplat-ner strax innan 02.
Kopplar upp mig igen, och kollar mail-ikonen. Nu funkar det, minsann!

Vad jag inte förstår är: Om det är många som använder sig av 3G-modem, borde det då inte gå långsammare – men ändå fungera – istället för “ser ut som: full hastighet; händer: ingenting“?

När det fungerar så är jag hyfsat nöjd med 3G-modemlösningen, men eftersom det är så pass ofta det strular blir jag bara mer och mer tveksam (något jag ju förvisso varit väääldigt länge, nu).
Frågan är: ska jag testa en annan 3G-operatör, eller ska jag “kasta in handduken” och skaffa ‘bredband’ istället?

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

