web pages

2008-12-03 Wed

tappad igen

Filed under: web log — pl @ 23:47

Ringde på min läkares telefontid, dels för att jag ville veta hur det stod till med meddelandet från sjukgymnasten, dels för att jag hade lite allmänna frågor och dessutom kanske kunna få en tidigare tid. Jag fick en ny tid redan till idag på eftermiddagen!

Gick och la’ mig igen, men studsade upp och ringde mitt telefonbolag för att kolla så min för sent betalade faktura inte skulle “gå vidare nå’nstans” (upptäckte en oinmatad räkning igår, längst ner i en hög – normalt matar jag in dem vartefter de droppar in, men den här gången måste det blivit nå’t ofas – jag gick direkt in på internetbanken och registrerade den, så den betalades idag). Förklarade att jag måste ha missat den, men att den skulle betalas idag, och fick beskedet att “jag kunde glömma den …den kommer inte att gå vidare, alltså”.
*phu* “Fördelen med att normalt betala sina räkningar i tid.”

Gick och la’ mig igen, och sov/vilade …

…”väcktes” *nåja* av mormor, som undrade om jag ville komma över tillsammans med mamma imorr’n. “Jo gärna!” :-)
Ringde mamma och synkade mötestid/-plats.

…vilade lite till, innan jag gick upp “på riktigt”.

 
Läkarbesöket resulterade i en skickad remiss till (S:t Görans?) ortoped, och blodprovstagning “för lite allt möjligt” (sänka, levervärden; även hepatit C, efter förfrågan betr. tidigare antikropps-resultat).

Glömde dock fråga hur det var med att knapra Voltaren T “på obestämd tid”, så orkar jag ska jag ringa och kolla det imorr’n (hon har telefontid imorr’n också).
(Kombinera Alindrin / Voltaren T med alkohol (som t.ex. glögg) rekommenderades dock inte …strular till det med blod & mage. Onödigt, helt enkelt.)

…behöver jag förresten ens nämna att kroppen naturligtvis betedde sig hyfsat exemplariskt (d.v.s. “nästan smärtfritt” (ja, jämförelsevis, då… )) under läkarbesöket?
Nu frampå aftonen har den dock börjat krångla igen…
:-|

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

