web pages

2008-12-07 Sun

social

Filed under: web log — pl @ 23:59

Kände egentligen inte för att umgås “nå’t alls“, utan ville hellre stänga in mig och kura i mörkret nå’nstans, men …

lördag
Ut och fixa födelsedagspresent till syrran. Ursprungsönskemålet “fanns, men fanns inte” – var för tveksam om huruvida det var “rätt” eller inte, så det fick bli “backup-planen” istället.
Fullt med folk på sta’n. Bara början av december, och redan full fart på julruschen…

Hem, via hämtmatställe. Äta, sova (tilltagande huvudvärk under den korta turen på sta’n). Slå in present (den hade jag inhandlat da’n innan – skönt det, slippa köa en lördag).
Iväg till bussen. Träffade två (halv)bekanta redan där.
Vara social.
Tror jag lyckades vara hyfsat trevlig, trots huvudvärk. Fotade lite.
Fick skjuts tillbaks till sta’n se’n.
Drack bara julmust, men hade ändå “salongsberusningskänslor” och kände mig allmänt illamående. Gick och la’ mig tämligen omedelbart efter att jag kommit hem.
Mådde betydligt bättre när jag vaknade nio-tio timmar senare (tror det till stor del berodde på för lite sömn).

söndag
Fika hos syrran. Det var naturligtvis rätt det jag hade varit osäker på, men det hon fick föll i god jord ändå.
Småfolk om tre år, fyra månader samt tre månader deltog. Charmtroll, bäbiskräks, gosedjursgömmande, och oartikulerade protester om vartannat. I stort hyfsat trevligt dock.
Hämtmatshämtning och skjuts till närmsta allmänna kommunikationsknytpunkt.

Imorgon är det tidig tvättstuga inbokad …som nå’t slags försök till dygnsvändning inför tisdagens arbetsotta…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

