web pages

2008-12-29 Mon

falsklarm

Filed under: jobb / work — pl @ 06:23

Mobilen ringer. Det är från Ple, och jag svarar.
– “Ja, det är (P…)?”

Tänder lampan. Ser vad klockan är. 05:53.
Kopplar ihop tidpunkten med vem det är som ringer.
Paniiik!
– “Oj, hjälp, jag har försovit mig!?”
I huvudet försöker jag komma på om jag borde varit vid Das för över en timme sedan, eller om jag “bara” är 45′ sen till Ömt.
Tänker ett varv till.
– “eller näe… ? …jag är ledig idag.”

Helt korrekt, jag har inte försovit mig.
Ple undrar om jag vill jobba extra, nu.

Tackar nej och lägger på. Släcker och försöker somna om, med adrenalinet glatt skvalpandes.
Tänker “men gör inte så där”…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

