web pages

2008-12-29 Mon

fiktion och verkligheter

Filed under: bok / book, links — pl @ 21:30

Har läst ut “Hobbiten“, J.R.R. Tolkien:s “The Hobbit” i Erik Andersson:s översättning. Läste den i Britt G. Hallqvist:s översättning (“Bilbo“) när jag var …12? 14? – tillräckligt länge se’n för att inte minnas nämnvärt, i vart fall, så jag kan inte direkt säga att jag kan jämföra översättningarna.

Läsesalongen på Kulturhuset har långlån-på-grund-av-ombyggnad, så jag passade på att låna både den och “Ringens brödraskap”.

 
För övrigt har jag även läst ut Sara Lövestam:s “brudens ohemliga“.
Förvisso inte så mycket nytt, när jag ju följt hennes gamla web log, men kul ändå.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

